Autor Wątek: Przeróbka ładowarki Ni-Cd na Ni-MH  (Przeczytany 10493 razy)

Offline Macieq

• Newbie
  • *
Przeróbka ładowarki Ni-Cd na Ni-MH
« dnia: Maj 29, 2010, 03:12:16 pm »
mam taki problem:
Posiadam ładowarkę na 6 akumulatorów Ni-Cd i chciałbym ją "przerobić" do ładowania akumulatorów Ni-MH. Co muszę zamienić w takiej ładowarce, abym miał możliwość ładowania nowszych akumulatorów Ni-MH?
Ładowarka do akumulatorów jest standardowym wyposażeniem CB -radia Alan-42. To radio posiada pojemniki na 6 akumulatorów wielkości baterii R6. Ladowarka jest przy wtyczce do gniazda sieciowego. Konstrukcja jej to pewnie  jakiś standard ładowarki stosowany w wiekszości ładowarek radiotelefonów ręcznych.
Kiedyś akumulatory Ni-Cd były wyłącznie w użyciu, obecnie Ni-MH i stąd mój problem.
Czy jest ktoś , kto podpowie mi co muszę wymienić w ładowarce, na co zwrócić uwagę przy przeróbce ładowarki :?:
jestem tylko amatorem radia

Offline 2T931A

• Administrator
  • Newbie
    • Email
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2010, 07:18:46 am »
Według mnie zasadniczo niczego można nie zmieniać i będzie dobrze...

Offline Macieq

• Newbie
  • *
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2010, 10:25:38 am »
małe sprostowanie: ładowarka dostarczona do wyposazenia Alana 42 jest do ładowania 8 akumulatorów.

Uważam, że  jest potrzeba przerobienia ładowarki. Do akumulatorów Ni-Cd obowiązywała zasada, że należy ładować prądem 10 x mniejszym niż pojemnośc akumulatora np. w przypadku pojemności 1000 mAh wymagane było ładowanie akumulatora przez 15 godzin prądem 100 mA. Akumulatory Ni-MH mają wieksze pojemności np 2500, 3000 mAh to i pewnie prąd ładowania musi być większy.

Offline SQ9GEH

• Global Moderator
  • Newbie
    • Błyskawiczny komunikator AOL - 3208698
    • http://republika.pl/uglybuglly/
    • Email
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2010, 11:13:15 am »
mysle ze prąd niema znaczenia ale przy rakich pojemnościach czyli 2500 mAh ładowanie prądem 100mA będzie strasznie długie